Hertz

Trainers

Jeanine de Bruin

Jeanine de Bruin (MSc) is bioloog en ondernemer op het snijvlak van wetenschap en nieuwe media. Ze is gespecialiseerd in communicatie- en leiderschapstrainingen. Ze is auteur van ‘Klaar in vier jaar – Projectmanagement voor promovendi’.

Caroline Rehbach

Caroline Rehbach (MSc) is Arbeid & Organisatiepsycholoog en is gespecialiseerd in het trainen en coachen van mensen, met expertise op het terrein van talent- en loopbaanontwikkeling, stress en persoonlijke presentatie. Caroline is gecertificeerd coach bij de International Coach Federation.

Peter Verkerk

Peter Verkerk (PhD) is organisatieadviseur, trainer en coach. Hij is gepromoveerd in de Sociale Psychologie. Peter is gespecialiseerd in leiderschapsontwikkeling, samenhang, functies en gedrag in organisaties.

Brigitte Hertz

Brigitte Hertz (PhD) is sociaal psycholoog en communicatiewetenschapper. Ze is gespecialiseerd in communicatie- en leiderschapstrainingen en denkt graag met u mee om trajecten op te zetten en op een effectieve manier vorm te geven. Ze zit ook met veel plezier een ‘heidag’ van uw afdeling voor. Of het nu gaat om het bespreekbaar maken van problemen of het organiseren van een creatief proces (of een combinatie van beide).

Astrid ter Wiel

Astrid ter Wiel (PhD) is werkzaam als trainer, projectmanager en organisatieadviseur. Ze studeerde Technische Bedrijfskunde en promoveerde op interorganisatorisch samenwerken. Astrid zet haar ervaring met het managen van internationale teams en het coördineren van complex onderzoek graag in tijdens trainingen die ze faciliteert voor Hertz trainingen.

Lennart Wesel

Lennart begon zijn journalistieke carrière bij het weekblad Cursor van de TU Eindhoven. Hierna werkte hij als televisieredacteur bij de omroepen BNN, NTR en de VARA. Daarnaast was hij samensteller bij de Universiteit van Nederland. Hij helpt hoogleraren bij het populariseren en visualiseren van hun verhaal. Lennart werkt als mediatrainer, filmproducent, televisieredacteur en tekstschrijver.

Ruben Smith

Ruben Smith (MSc) is psycholoog en werkzaam als docent, trainer, coach en intervisiebegeleider in de medische sector. Zijn aandachtsgebieden zijn communicatie, persoonlijk leiderschap, samenwerken en gedragsverandering.

Sjoerd Kosterman

Sjoerd Kosterman (MSc) is psycholoog met een jarenlange ervaring als directeur in de geestelijke gezondheidszorg. Hij heeft veel ervaring met het trainen en coachen van leidinggevenden, professionals en teams op de thema’s leiderschap, samenwerking binnen krachtenvelden, communicatie en persoonlijke effectiviteit.

Maarten Bordewijk

Maarten Bordewijk (MSc) is afgestudeerd in Oost-Europese Studies en heeft zich gespecialiseerd tot een ervaren professional in persoonlijke en organisatieontwikkeling. Hij is expert in proces- en project management.

Daniël Schut

Daniël Schut (MSc) is politicoloog, debater en trainer communicatie en onderhandelen. Hij won de prestigieuze Oxford Intervarsity en was tweemaal Nederlands Kampioen Welsprekendheid. Hij is auteur van het boek ‘Argumentatie en debat‘.

Annemart Berendse

Annemart Berendse (MSc) is een ervaren manager in het wetenschappelijk onderwijs. Haar expertise is de training en coaching van leidinggevenden, technici en kenniswerkers in internationale kennisorganisaties. Zij promoveert op gedragsverandering in organisaties door middel van serious games.

Marieke Hohnen

Marieke Hohnen (MSc) is natuurkundige en gespecialiseerd in wetenschapscommunicatie. Haar expertise is het coachen en trainen van wetenschappers, met name begeleiders van promovendi.

Thierry Delatte

Thierry Delatte (PhD) is gecertificeerd coach, gespecialiseerd in strategische planning en de supervisie of Writing Support Groups.
Hij is plantbioloog en heeft twintig jaar ervaring als fundamenteel onderzoeker.

Kiki Hohnen

Kiki Hohnen (MSc) is psycholoog. Zij is gespecialiseerd in het geven van trainingen op het gebied van communicatie en leiderschap, en heeft veel ervaring in de medische sector. Daarnaast is zij intervisiedocente, communicatietrainer en studiebegeleider bij de Huisartsopleiding van Amsterdam UMC.

Alexandra Janssen

Alexandra werkt sinds 1998 als trainingsactrice in diverse sectoren, van de zorg tot wetenschap en het bedrijfsleven. Zij stelt dat er veel winst ligt in het oefenen van interacties om als professional bewust je communicatie in te kunnen zetten. In de ervaring leer je hoe je met kleine intentie- of gedragsveranderingen je doel effectiever kan bereiken.

Pauline Fokkelman

Pauline Fokkelman (MSc) studeerde aan de TU Delft en de Amsterdamse Theaterschool. Met bijna 20 jaar ervaring als actrice en trainer binnen trainingen voor wetenschappers is ze in staat een context te creëren waarin deelnemers zich veilig voelen. Om vandaaruit op zoek te gaan naar effectieve(re) communicatievormen of manieren om regie te houden in willekeurig welk interview.

Meike Blokland

Meike Blokland is coach en intervisiebegeleider. Jarenlang heeft zij zich op strategisch niveau bezig gehouden met het faciliteren van persoonlijke ontwikkeling van wetenschappers en zich gespecialiseerd in het faciliteren van reflectie, als cruciaal fundament voor leiderschapsontwikkeling in de academische context.

Jeanine de Bruin

Jeanine de Bruin (MSc) is bioloog en ondernemer op het snijvlak van wetenschap en nieuwe media. Ze is gespecialiseerd in communicatie- en leiderschapstrainingen. Ze is auteur van ‘Klaar in vier jaar – Projectmanagement voor promovendi’.

Caroline Rehbach

Caroline Rehbach (MSc) is Arbeid & Organisatiepsycholoog en is gespecialiseerd in het trainen en coachen van mensen, met expertise op het terrein van talent- en loopbaanontwikkeling, stress en persoonlijke presentatie. Caroline is gecertificeerd coach bij de International Coach Federation.

Peter Verkerk

Peter Verkerk (PhD) is organisatieadviseur, trainer en coach. Hij is gepromoveerd in de Sociale Psychologie. Peter is gespecialiseerd in leiderschapsontwikkeling, samenhang, functies en gedrag in organisaties.

Brigitte Hertz

Brigitte Hertz (PhD) is sociaal psycholoog en communicatiewetenschapper. Ze is gespecialiseerd in communicatie- en leiderschapstrainingen en denkt graag met u mee om trajecten op te zetten en op een effectieve manier vorm te geven. Ze zit ook met veel plezier een ‘heidag’ van uw afdeling voor. Of het nu gaat om het bespreekbaar maken van problemen of het organiseren van een creatief proces (of een combinatie van beide).

Astrid ter Wiel

Astrid ter Wiel (PhD) is werkzaam als trainer, projectmanager en organisatieadviseur. Ze studeerde Technische Bedrijfskunde en promoveerde op interorganisatorisch samenwerken. Astrid zet haar ervaring met het managen van internationale teams en het coördineren van complex onderzoek graag in tijdens trainingen die ze faciliteert voor Hertz trainingen.

Lennart Wesel

Lennart begon zijn journalistieke carrière bij het weekblad Cursor van de TU Eindhoven. Hierna werkte hij als televisieredacteur bij de omroepen BNN, NTR en de VARA. Daarnaast was hij samensteller bij de Universiteit van Nederland. Hij helpt hoogleraren bij het populariseren en visualiseren van hun verhaal. Lennart werkt als mediatrainer, filmproducent, televisieredacteur en tekstschrijver.

Ruben Smith

Ruben Smith (MSc) is Psycholoog en werkzaam als docent, trainer, coach en intervisiebegeleider in de medische sector. Zijn aandachtsgebieden zijn communicatie, persoonlijk leiderschap, samenwerken en gedragsverandering.

Sjoerd Kosterman

Sjoerd Kosterman (MSc) is psycholoog met een jarenlange ervaring als directeur in de geestelijke gezondheidszorg. Hij heeft veel ervaring met het trainen en coachen van leidinggevenden, professionals en teams op de thema’s leiderschap, samenwerking binnen krachtenvelden, communicatie en persoonlijke effectiviteit.

Maarten Bordewijk

Maarten Bordewijk (MSc) is afgestudeerd in Oost-Europese Studies en heeft zich gespecialiseerd tot een ervaren professional in persoonlijke en organisatieontwikkeling. Hij is expert in proces- en project management.

Daniël Schut

Daniël Schut (MSc) is politicoloog, debater en trainer communicatie en onderhandelen. Hij won de prestigieuze Oxford Intervarsity en was tweemaal Nederlands Kampioen Welsprekendheid. Hij is auteur van het boek ‘Argumentatie en debat‘.

Annemart Berendse

Annemart Berendse (MSc) is een ervaren manager in het wetenschappelijk onderwijs. Haar expertise is de training en coaching van leidinggevenden, technici en kenniswerkers in internationale kennisorganisaties. Zij promoveert op gedragsverandering in organisaties door middel van serious games.

Marieke Hohnen

Marieke Hohnen (MSc) is natuurkundige en gespecialiseerd in wetenschapscommunicatie. Haar expertise is het coachen en trainen van wetenschappers, met name begeleiders van promovendi.

Thierry Delatte

Thierry Delatte (PhD) is gecertificeerd coach, gespecialiseerd in strategische planning en de supervisie of Writing Support Groups.
Hij is plantbioloog en heeft twintig jaar ervaring als fundamenteel onderzoeker.

Kiki Hohnen

Kiki Hohnen (MSc) is psycholoog. Zij is gespecialiseerd in het geven van trainingen op het gebied van communicatie en leiderschap, en heeft veel ervaring in de medische sector. Daarnaast is zij intervisiedocente, communicatietrainer en studiebegeleider bij de Huisartsopleiding van Amsterdam UMC.

Alexandra Janssen

Alexandra werkt sinds 1998 als trainingsactrice in diverse sectoren, van de zorg tot wetenschap en het bedrijfsleven. Zij stelt dat er veel winst ligt in het oefenen van interacties om als professional bewust je communicatie in te kunnen zetten. In de ervaring leer je hoe je met kleine intentie- of gedragsveranderingen je doel effectiever kan bereiken.

Pauline Fokkelman

Pauline Fokkelman (MSc) studeerde aan de TU Delft en de Amsterdamse Theaterschool. Met bijna 20 jaar ervaring als actrice en trainer binnen trainingen voor wetenschappers is ze in staat een context te creëren waarin deelnemers zich veilig voelen. Om vandaaruit op zoek te gaan naar effectieve(re) communicatievormen of manieren om regie te houden in willekeurig welk interview.

Meike Blokland

Meike Blokland is coach en intervisiebegeleider. Jarenlang heeft zij zich op strategisch niveau bezig gehouden met het faciliteren van persoonlijke ontwikkeling van wetenschappers en zich gespecialiseerd in het faciliteren van reflectie, als cruciaal fundament voor leiderschapsontwikkeling in de academische context.